Sunday, March 20, 2011

SEGMEN SEGERA : TERIMA KASIH IBU !

BANNER BEN ASHAARI


  • Ceritakan satu kenangan yang paling anda tidak dapat lupakan ketika bersama ibu anda .. Tak kira manis , sedih , pahit atau apa saja yang ingin anda kongsikan .. Mesti lebih dari 100 patah perkataan ..
intro pasal mama zaty ney jap..
zarina@chenorlia bt ramli
41 taun skrg ney
asal owg kubang jawi, alor janggus ,kedah
anak ke 4 dri 5 adk badik
mama pndai msak dlm bnyak2 adik badik dya.. akak dya nk msak pun kna tya mama..:P
b'smbung blik ngn cita tdi k..
setiap ary b'sma mama 2 adalh knangan bg zaty ... xkira buat apa skali pun ,2 adalah knangan y xbule lupa..:(...knangan y xbule lupa zaty tgk mama kna jahit jari kaki sbb msa 2 kita owg xcdent ngn moto .. mklum la msa zaty kcik abah xmmpu nk bli keta lgi.. so nek moto ja...nsb bek abah zaty xda apa ..y luka mama, zaty cma kna jahit kt kepala ja.. nsb bek xilang ingatan../smpai skrg mama tkot ngn darah...kesian mama...T_____T
  • Antara ibu dan ayah , siapakah yang anda lebihkan ? hehehe...
mesty la mama...:)..kdang2 abah...;p.. kira 2 2 lh pling penting snang cita...
  • Apakah anda sanggup tinggalkan ibu atau ayah anda di rumah orang tua ?
uh!.. tidak snguh .. mna bule dok p tgai kt c 2... zaty bkn anak durhaka ..slgi zaty mmpu jga zaty akn jga smpai akhir hayat zaty..T______T.. msa ney lh zaty nk blas jasa n budi mama n abah y jga kita dri kecik tpak tgn smpai besar kedabak ney.. xsngup zaty nk antaq mama abah zaty kt tmpat 2..;(

  • Pendapat anda mengenai anak anak yang sanggup bercakaran merebut harta pusaka orang tua mereka ..
xptot lah anak2 buat cm 2... nk berebut buat apa .. bkn bule wak masuk kubur pun smua 2... smua 2 punca buat keluarga b'pecah belah ... jgn t'lmpau mengejar kekayaan smpai ikatan adik b'adik t'putus d sbab kn harta pusaka 2 sja..:)rsa2 zaty nk adk badik xgduh kot nk berebut harta pusaka ney.. lgi pun kmi 2 beradik ja ... klu dok gduh2 gak xtaw la apa nk jdi..

16 464 pengomen tegar !:

Zanna Orked said...

nice entry awak. (:

☀ Izzaty Hedry☀ said...

@Zanna Orked

tnkx dear..:)

Dayana AZ said...

dayana stuju tak bek rebut harta :), folow sini!

solo molo said...

bersama-sama berusaha menjadi anak yg s0leh dan s0lehah...
serta menggembirakan mereka semasa hayat mereka...

Silent Thinker said...

kasih ibu membawa ke syurga kan~!
sy syg mak ayah saya!~
hargai mereka sementara masih ada..
=)

mas saari said...

salam singgah n follow!
memang sedih bila bercerita pasal ibu jadi hargailah ibu anda selagi mereka masih ada...

☀ Izzaty Hedry☀ said...

@Dayana AZ

mkcih bb stju...:p

tnkx dear...:)

☀ Izzaty Hedry☀ said...

@solo molo

btol 2 wak.. do the best ...:)

☀ Izzaty Hedry☀ said...

@Silent Thinker


btol2 ... sy syg mama abah sya jgk..!

:)

☀ Izzaty Hedry☀ said...

@mas saari

kmslm..:)..
tnkx lalink... btol 2 mcm2 kisah sdey ada....;(

fRaMe+LenSeS said...

Assalamualaikum.. ibu kamu terbaik, sama sepertimana Mama Nadh, terbaik buat Nadh.. kita sama2 pastikan, kita jugak jadi anak yang baik, yang soleh buat mereka, dan masa depan, kita ibu bapa contoh buat anak2 kita ya.. ;)

☀ Izzaty Hedry☀ said...

@fRaMe LenSeS

kmslm..a'ah.. btol 2 mama zaty y t'baek bg zaty.. btol 2 dear..:)

fatin said...

satuju sgt sbb harte keluarge pon bile porak penrade kan!! hehehe..
saye mase kecik pon kene jahit ! kt bibir..hahah..same la kite.. =)

☀ Izzaty Hedry☀ said...

@fatin

btol 2 fatin.. bkn bule wak msuk dlm kubur pun...;p..
kita ganas kn msa kcil2..;p

Apiz said...

mak ayah ni leh jaga 1000 anak, tp 1000 anak ni, mungkin tak dapat nak jaga mak ayah ni....hargai lah kan mereka....

☀ Izzaty Hedry☀ said...

@Apiz

btol 2 apis.. xkn anak sowg2 2 pun xmmpu nk jga mak ayah kn...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright@IZZATY HEDRY