Tuesday, April 12, 2011

Nak Jugak Aku Tampar Punggung Perempuan Yang Pakai Legging..!!

Salam Pembaca Izamir Ridzwan,..*jgn heran yew.. zaty dah mnx kopis dri IR sbb zaty nk bantu IR Berkempen..:) tolong menolong kn amalan mulia...^.^*

Pernah tak korang jumpa perempuan yang memakai seluar ketat atau bahasa lain yang selalu digunakan, LEGGING..?? Apa perasaan anda apabila selisih dengan korang..??  Tergiur..??

Pemakaian LEGGING adalah bertentangan dengan konsep aurat wanita Islam..
LEGGING tidak sesuai dipakai di tempat awam kerana:
1) Fabrik yang nipis, lembut atau jarang.
2) Terlalu ketat mengikut alur bentuk kaki dan punggung.
Dunia hampir kiamat.. Dulu, Wanita Kafir saja yang berani berSEKSI di tempat awam, sekarang ini Wanita-wanita Islam yang berpakaian seksi dan ketat pula senang dijumpai di tempat-tempat awam Malaysia, malah di bulan Ramadhan pun mereka tidak malu.. Apa nak dikata.. Baju dan seluar yang tak cukup size di lebih murah, kat pasar malam sehelai RM20 pon boleh dapat dah..
Apa yang sangat memalukan kita ialah golongan Wanita Islam ini menganggap TUDUNG adalah FESYEN bukannya perintah Allah.. Maka, dengan sesuka hati, mereka menggabungkan TUDUNG dan pakaian yang HARAM kerana mahu kelihatan anggun, cantik, seksi dan bergaya.. Seriously IR tak sokong pekaian shawl sekarang ni.. Kebanyakkannya menampakkan dada..
Contohnya:
Tudung/shawl + Baju Sendat + Jeans Ketat
Tudung/shawl + Legging
Tudung/shawl + Kebaya Ketat
Tudung/shawl + Tshirt lengan pendek
Pemakaian legging di tempat awam dengan sengaja boleh mencetuskan imaginasi seksual dan mengghairahkan nafsu seks lelaki-lelaki awam yang melihat secara lansung atau tidak lansung.. Sebab itulah, pakaian longgar dan labuh bertindak sebagai pelindung maruah.. Pernah dengar wanita islam bertudung labuh kena rogol..?? Tak kan.. Kebanyakkannya yang pakai legging, ketat ni yang kena rogol.
Wanita-wanita ini sering memberi alasan “Kalau tak suka jangan pandang”, tapi kalau dah dihidangkan dan di tayang di hadapan mata, adakah si lelaki tidak akan memandang..?? Mereka sendiri yang menjadikan diri mereka sebagai ‘objek seks’ di tempat awam.. Boleh mengundang dosa untuk dii sendiri dan orang di sekeliling tahu.. Tayang body tuh kat suami dah ler, tak perlu lah sampai kat tempat awam nak tayang betis kecik peha besar awak tuh.. Tak sopan dan menyalahi hukum Allah..
Jadi pada pandangan korang semua, apakah punca gadis2, dan wanita islam memakai legging..?? Adakah kurang pendidikan agama..?? Berfesyen..?? Ataupon tiada teguran daripada suami dan ahli keluarga..?? Ingatlah suami kat luar sana, tegurlah isteri untuk memakai pakaian yang mengikut piawaian islam, kalau tak, anda dikategorikan sebagai LELAKI DAYUS..!!
Mulai hari ni marilah sama-sama mengurangkan pemakaian legging ni..?? Senang jer caranya, lafazkan “ASTAGHFIRULLAHALA’ZIM” apabila berselisih atau terjumpa Wanita Islam yang berpakaian KETAT dan LEGGING di tempat awam untuk membuatkan mereka terasa dan terfikir akan cara pemakaian mereka.. Biarkan mereka terasa.. Dakwah yang berani.

p/s ;- zaty cukup xska bla pmpuan pkai legging2 ney.. sbb bla pkai legging msty bju 2 ats pda bontot .. ayooo.. malu ooooo...

14 464 pengomen tegar !:

Izamir Ridzwan said...

thanks zaty

Anitafasha said...

Igt indah sgt ke pkai legging.

☀ Izzaty Hedry☀ said...

@Izamir Ridzwan

wc....:)hehe

☀ Izzaty Hedry☀ said...

@Anitafasha

btol2 ... xklu cantek xpa la jgk..;p

deDetz said...

hellu~ =)

nak tegur pun susah juga, sebab sebenarnya sblm pakai lagi pn msing-masing dah tau fabrik legging ni cmana,

sndiri punya tau lah kan?
kita yang rasa benda tu tak patut,
kta jga pmakaian kita =)

Budak Botak said...

adeiiii, tambah dosa ja...

☀ Izzaty Hedry☀ said...

@deDetz

hola..:)

btol 2 .. klu tgur g kta bz body..
kita bkn apa ... sblom owg nk kta bek kita pkaiq abes2 sblom pkai cm 2...

☀ Izzaty Hedry☀ said...

@Budak Botak

T____________T
malu kaun sejenis ja ... huk3..

cik aiNa ;) said...

saya sokong akak 100% ;) nak jer lempar muka orang pakai legging yang bertudung .dorang rasa bertudung itu fesyen bagi mereka sedangkan berTUDUNG adalah suruhan Allah dan tak kena-mengena dgn FESYEN KETAT . berfesyen boleh tetapi sopan lah sikit ;)

echasya said...

betul tu ! kalau tegur di kata bz body . diowang kate kubur masing2 .
kita kaum yg sejenis rasa malu bila susuk tubuh mereka di lihat kaum lelaki tapi mereka bangga dengan body diorang .

☀ Izzaty Hedry☀ said...

@cik aiNa ;)

thnx bab skong ye dik..:).

jum lepmang rmai2.. wah..^.^
btol2 ...2 dh t'lebey pesyen dah...
komnt klu xikot cm 2 owg akn kt "ceh!..ank ketinggalan la "...
biaq ktngallan xpa.. klu kita b'tdung better xyah la pkai legging ney...:)

☀ Izzaty Hedry☀ said...

@echasya

btol 2 ...pda hal depa xtaw y mata mendang msty kta "astfrulahalazim.. anak spa la pkai cm ney"....
malu la sket...ehhe

iemah said...

thank...smg org yang suka pakai legging ni insaf la...
klu berlaku rogol ke, cabul ke jgn salahkn org len,salahkan diri sdiri

☀ Izzaty Hedry☀ said...

@iemah

btol2 2 iemah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright@IZZATY HEDRY