Sunday, August 14, 2011

Sikap berlawan Menguntungkan @ Merugikan?



hye2..! zaty baru ja balik dari pasar malam ..zaty pi ngn mak tau ..bukan ngn boperen .. boperen cek dok tolong mak ayah dia nega dekat bazar tau .. nak tau bazar dekat mana ?.. mana buleh habaq ... pandai2 hampa cari la sekitar alor staq ...^.^.. ni bukan soalan yang zaty nak tanya dekat hampa semua ,.nak tau soalan apa .. tengok dekat bawah .

ADAKAH SIKAP BERLAWAN MENGUNTUNGKAN ATAU MERUGIKAN ?

di bulan yang mulia ni zaty nak tau jugak pendapat hampa semua macam mana kan ..kalau ada yang sudi kongsi tu terima kasih daun keladi ,nanti jawap lagi..^.^

situasi pertama :- 

si jiran pertama telah membeli sebuah rumah kos rendah,dan telah merenovetkan rumah barunya itu dengan ala - ala vantage ,dia juga telah membeli perkakas di dalam rumah yang cos agak yang mahal , tapi berbaloi sebab tu rumab first mereka .si jiran pertama sudah mendapat kunci rumah mereka ..

situasi kedua :- 

si jiran kedua juga dalam masa yang sama telah membeli rumah , tapi cos yang agak mahal berbanding si jiran pertama tu ,tapi agak kedekut sedikit , sebab si jiran ke dua ni semua barang yang baru nak barang dengan harga murah tapi nak yang baru .. jangan pening tau dengan ayat zaty ni , cuba baca dengan teliti ..=)..tapi si jiran ke dua ni tak dapat lagi kunci rumah tu .

situasi ke tiga :-

si jiran ke tiga ,telah membeli semua barang baru ,membuat loan di masa yang agak muda untuk membeli barang yang biasa, tetapi tidak membeli rumah macam si jiran pertama dan kedua ni ,..sangup membeli barang dari intenet semata - mata untuk kepuasan diri sendiri ,dan si jiran ke tiga ni tak boleh tengok orang lebih dari mereka sama macam si jiran ke dua tu. .

sekarang ni hampa paham dak lagi apa perbezaan di antar si jiran pertama,kedua dan ketiga tu ?

ini bukan sifat dengki ok . ada sebab zaty tanya hampa macam ni , zaty nak tau reaksi hampa ,dan entry yang akan datang zaty akan bagi tau sebab musabab zaty buat entyr pasal ni ..=)

p/s :- selamat menjawap soalan ni ...=)




8 464 pengomen tegar !:

H.J said...

semuanya nak mewah..masing2 dengan perangai masing2

☀ Izzaty Hedry☀ said...

@H.J

btol tu .. tpi msing2 tk pkir masa kedepan ..=)

saya cello191 said...

situasi pertama ok skit kot...

☀ Izzaty Hedry☀ said...

@saya cello191

tht's rite ..=)

Nida said...

Salam Zaty..

Apa-apapun bagi Kak Nida kena ukur baju dibadan sendiri...

Nabila Huda said...

kalau nak berlawan ke arah kebaikan, x pe. tp mcm situasi tu,

situasi pertama dia akan rugi sebab aset dalam rumah akan jatuh harga.

situasi kedua orang tu maybe akan untung sebab duit dia banyak walaupun barang banyak, tapi murah.



situasi ketiga akan merugikan orang tu sendiri.


^
.
.
.
.
ayat keling apa ni..hihih.. pandai2 paham ja la no..

☀ Izzaty Hedry☀ said...

@Nida

btol kak ! ..zaty skong ..=)

☀ Izzaty Hedry☀ said...

@Nabila Huda

heheh

zaty phm dear..;P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright@IZZATY HEDRY