Monday, September 19, 2011

Serius Tak Paham !



sepi tanpa kata2 sejak 2 hari ni sebab sibuk sangat ..nak buka blog n Fb pun sat2 ja ... aishh .. kalah PM ooo sibuk zaty ni ..:P.. sibuk pi open house ..HEHE..jom berbalik kat tajuk entry tu zaty heran lah , napa budak2 sekarang ni selalu sangat guna ayat yang pelik2 ni ... susah nak paham lah !.. sila la guna bahasa yang senang orang paham sikit , ni tak merosakan bahasa saja , contah la ayat yang zaty selalu ternampak and baca :-

sanad 
capew 
narx 
karx
kytew
kucenx
tkuwd 
 
ni lah contoh yang zaty boleh bagi dekat hampa , mesti hampa penah jumpa kan ayat2 ni .. susah kot nak paham ... kadang2 dok pikiaq balik , apa kebenda la maksud ayat ni ... =..=... kan dah buang masa dekat situ .. tolong lah guna bahasa yang betoi , jangan lah merosakan bahasa ibunda sendiri ..adoii ... tapi dalam kepala dok pikaq jugak kalau hampa buat karangan BM macam ni jugak ka ?.. maklum lah dok terikot ngn perkataan tu ... kalau cari dalam kamus deawan bahasa dan pustaka memang tak jumpa lah ... sebab dalam kamus hampa ja yang ada ..betoi dak ?..orang asing sibuk nak belajar bahasa ibunda kita , tapi kita.... pikiaq2 lah sendiri ya ..:)


11 464 pengomen tegar !:

B33HA said...

beeha pun nyampah org guna perkataan mcm tu..belambak2 blog2 budak2 tulis mcm tu..

haish..euuuwww...kah3x...

Miss Nadya said...

nad setuju dgn zaty lah...:)

☀ Izzaty Hedry☀ said...

@B33HA

tu lah pasal .. bkn dkt blog sja yang da . fb tweet msj .. grrhhh... tk paham ..=..=

☀ Izzaty Hedry☀ said...

@Miss Nadya

guna lah bahasa yang boleh kita pahm sma ...

peNulis SeNjA said...

retis yang sibuk

mas saari said...

akak memang tak baca kalau blog guna ayat2 camtu... terbelit lidah!

☀ Izzaty Hedry☀ said...

@peNulis SeNjA

spa retis ??.HAHA

☀ Izzaty Hedry☀ said...

@mas saari

tu lah ... sma la .. naik meluat bla tgk ayat macam tu ..grrrhh

shiema sufian said...

aduyai. tak faham betul kalau orang gune ayat ayat mcm tuh. tak sukenye :)

shiema sufian said...

aduyai. tak faham betul kalau orang gune ayat ayat mcm tuh. tak sukenye :)

☀ Izzaty Hedry☀ said...

@shiema sufian

taw xpa ... ish3..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright@IZZATY HEDRY